UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

vineri, 8 februarie 2008

Nicolai: Dacă CC a reţinut motivarea lui Băsescu, mă voi adresa CEDO

Senatorul PNL Norica Nicolai, nominalizată la Justiţie, a declarat, joi seară, la Antena 3, că, dacă CC "a reţinut motivarea lui Băsescu privitoare la condiţia de imoralitate" în ceea ce o priveşte, se va adresa CEDO şi a apreciat că şi ea şi şeful statului au pierdut prin decizia Curţii.

"În cazul în care Curtea a reţinut motivarea lui Băsescu privitoare la condiţia de imoralitate în ceea ce mă priveşte, eu mă voi adresa unei instanţe internaţionale – CEDO. Mi s-a pus o etichetă de imoralitate şi de incompetenţă, lucruri care nu sunt sancţionate niciunde în lume", a spus Nicolai.

Referindu-se la decizia Curţii Constituţionale în cazul său, ea spus că o interpretează drept o "joacă" permisă preşedintelui, o singură dată şi motivat, "în a respinge un ministru". Norica Nicolai a spus că, în acest caz, este "categoric respinsă".

Ea a acuzat Curtea de un act fără precedent.

„Curtea face, pentru prima dată în istoria ei, ceea ce Constituţia nu îi permite: adaugă la textul ei, în loc să o interpreteze”, a spus senatorul liberal..

„Atât eu, cât şi Traian Băsescu am pierdut prin această decizie a Curţii Constituţionale”, a apreciat Nicolai.

Curtea Constituţională a decis, joi, că preşedintele Traian Băsescu are dreptul să refuze o singură dată propunerea de numire a Noricăi Nicolai la Ministerul Justiţiei şi că Guvernul este obligat să nominalizeze o altă persoană.