UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

duminică, 27 ianuarie 2008

Adrian Popa, din preşedinte, simplu membru

Viceprimarul a fost destituit din fruntea PNL Cluj-Napoca. Interimatul va fi asigurat de deputatul Horea Uioreanu.
Biroul Permanent Interimar al PNL Cluj a decis în şedinţa de ieri dizolvarea structurilor de conducere în circa 30 de organizaţii din judeţ, acolo unde scorul obţinut la alegerile europarlamentare a fost sub media obţinută de organizaţia judeţeană. Şi organizaţia PNL Cluj-Napoca se numără printre cele care au avut un scor slab la alegerile din noiembrie, iar Biroul Permanent Judeţean Interimar a decis dizolvarea Biroului Permanent Municipal, condus până azi de viceprimarul Adrian Popa.

“Tot ce este sub 10,24% (scorul PNL Cluj la euroalegerile din noiembrie 2007 – n. red.) este dizolvat şi se reconstruieşte sub forma birourilor interimare”, a anunţat după şedinţa Biroului Interimar Judeţean preşedintele PNL Cluj, Marius Nicoară. Atfel, au fost dizolvate conducerile tuturor organizaţiilor din judeţ care au obţinut sub acest scor.

“Nu am aplicat sancţiuni. Am procedat aşa cum a procedat Bucureştiul, când a cerut demisia şi demiterea celor care au obţinut sub 12% la alegerile europarlamentare. Noi am mers pe o altă formulă. Am spus: cei care au obţinut sub media judeţeană, şi, din păcate, foarte multe organizaţii sunt în această situaţie, să fie reconstruite. Am hotărât ca şi unele organizaţii care au obţinut rezultate bune să aibă posibilitatea de a-şi reconstrui birourile, în aşa fel încât pe parcursul a două săptămâni să finalizăm acest proces şi să ne apucăm de treabă, pentru a obţine la nivelul judeţului Cluj ceea ce spun eu că merităm”, a declarat Nicoară.

Liderul PNL Cluj a precizat că Uioreanu îl va înlocui pe Adrian Popa în fruntea organizaţiei Cluj-Napoca. “Sunt apoape 30 de organizaţii sub acest prag. Am decis astăzi o reorganizare şi pe zone, iar membrii noului Birou Judeţean Interimar se vor ocupa de 5-6 comune. Până săptămâna viitoare urmează să fie numiţi preşedinţi interimari acolo unde este cazul. La Cluj a fost desemnat Horea Uioreanu să reconstruiască organizaţia, şi va propune săptămâna viitoare un birou interimar.

Horea Uioreanu a fost numit preşedinte interimar la PNL Cluj-Napoca cu un singur vot împotrivă, restul – pentru. La Turda va fi Virgil Pop, la Dej va fi Marius Mânzat, secondat de primarul Ioan Ungur, iar la Huedin va fi Mircea Abrudan, secondat de Horea Matiş. Mandatul noilor birouri va fi să obţină peste media pe ţară la viitoarele alegeri”, a declarat Nicoară. El a precizat că neîndeplinirea mandatului va atrage sancţiuni severe.

“Sancţiunile vor fi extrem de severe, pentru că, în conformitate cu deciziile conducerii centrale a partidului, organizaţiile judeţene care nu obţin media pe ţară nu vor putea să-şi desemneze senatori sau deputaţi”, a anunţat Nicoară. Proaspătul preşedinte interimar al PNL Cluj-Napoca, Horea Uioreanu (care ocupă şi funcţia de vicepreşedinte al PNL Cluj), ne-a declarat ieri că nu este o bucurie pentru el această nouă funcţie. “Oferta care mi s-a făcut de către Biroul Judeţean este onorantă, dar munca depusă va fi extraordinar de mare, iar responsabilitatea este grozavă. Deci nu pot să spun că mă bucur.

Ba din contră, mă aşteaptă zile fripte şi grele. Până săptămâna viitoare voi veni cu un birou interimar; voi avea discuţii cu consilierii locali, cu viceprimarul şi până vineri voi prezenta o propunere de birou”, a precizat Uioreanu. Deputatul a refuzat să răspundă întrebării referitoare la o posibilă cooptare a lui Adrian Popa în viitorul birou interimar. “Nu pot să spun până când nu voi discuta cu dânsul”, ne-a declarat Uioreanu
“Deja mă cuprinde o mare, mare lehamite…”
Viceprimarul Adrian Popa nu a răspuns ieri la telefon. în schimb, poziţia sa şi-a prezentat-o pe blog-ul său. “Tocmai am aflat că nu mai sunt preşedintele PNL Cluj-Napoca. Am fost suspendat, cred, iar interimar în locul meu e deputatul Horia Uioreanu. Fireşte, nu e absolut nimic surprinzător în asta, eram ferm convins că aşa o să se întâmple. Gândirea unor oameni este foarte simplă şi foarte uşor previzibilă. Ce pot să zic…

îmi pare rău că Marius Nicoară (preşedintele PNL Cluj, pentru necunoscători), un om pe care încă îl stimez, se lasă cu prea mare uşurinţă manipulat de o gaşcă de mici şmecheraşi care au ca unic scop în viaţă să atingă «ciolanul» măcar cu un degeţel. Fără muncă, fără merite, fără talent, fără bărbăţie - doar prin şmecherii ieftine pe care ei le numesc, pompos, «intrigi» şi «strategii». Deja mă cuprinde o mare, mare lehamite…”, a scris ieri Adrian Popa
Tişe: “E o problemă internă a lor”
Prim-vicepreşedintele PD-L Cluj, Alin Tişe, a declarat ieri pentru ZIUA de Cluj că nu crede în zvonurile referitoare la o posibilă părăsire de către Popa a PNL, pentru a se înscrie în PD-L. “Nu cred că va face acest gest. Eu sunt convins că va rămâne în PNL, dar aceasta este o problemă internă a liberalilor clujeni, pe care sunt convins că şi-o vor rezolva”, ne-a declarat Tişe.