UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

sâmbătă, 16 octombrie 2010

Mihai Szeplekan, preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj în 2012?


Consilierul judeţean PNL – Mihai Szeplekan – are gânduri mari. După ce a intrat în politică de pe la vârsta majoratului, iată că după 10 ani, Szeplekan ţinteşte la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean.

Reporter: De când eşti consilier judeţean, de la ce vârstă?
Mihai Szeplekan: Din 2008, de la alegerile locale din 2008, de la vârsta de 26 de ani.
Rep.: Şi eşti cel mai tânăr din Consiliul Judeţean (CJ – n.r.) Cluj.
M.S.: Da, din istoria Consiliului Judeţean Cluj.
Rep.: Câţi consilieri PNL sunt în CJ Cluj?
M.S.: Şapte: unul din Huedin, unul din Dej şi cinci din Cluj-Napoca.
Rep.: Cum de ai ajuns pe listele PNL la localele din 2008?
M.S.: În legislatura 2004-2008 eram consilierul domnului Marius Nicoară, de la care am învăţat multe. În aceeaşi perioadă am cunoscut problemele din toate cele 75 de comune, 5 municipii şi un oraş din judeţul Cluj.
Rep.: Dar în politică de când ai intrat?
M.S.: De la 18 ani, deci de 10 ani. În legislatura trecută am fost vicepreşedinte la TNL Cluj. Între timp am ajuns consilier judeţean, iar din 5 iunie 2010 sunt vicepreşedinte al organizaţiei de seniori a PNL Cluj. Am obţinut al doilea număr de voturi din cei 9 aleşi.
Rep.: Şi fiind atât de tânăr – chiar cel mai tânăr – în CJ, cum te înţelegeai cu ceilalţi colegi?
M.S.: Bine, că pe majoritatea îi cunoşteam, lucrând cu ei şi în legislatura anterioară, eu fiind consilierul domnului Nicoară. Ba chiar anul trecut am fost declarat cel mai activ consilier judeţean, fiind vocea care a condus opoziţia.
Rep.: Şi pe ce probleme te manifestai?
M.S.: În special pe buget, la distribuirea de fonduri, care ajunsese să se facă politic, nu după necesităţi. Şi pentru că am tot intervenit, acum s-au mai reglementat lucrurile. În plus, mai aveam luări de poziţie în cazul în care se încercau politizări ale manifestărilor publice, ca anul trecut, de 1 Dcembrie la Câmpia Turzii, când pedeliştii au venit cu fulare portocalii la o manifestare a tuturor românilor, practic apolitică.
Rep.: Şi vizitele în judeţ s-au mai rărit de când cu funcţia de consilier judeţean?
M.S.: Din contră, merg mai mult. Acum, pe lângă plăcere e şi o obligaţie morală, dar şi una profesională, de a cunoaşte problemele judeţului.
Rep.: Şi cu ce probleme se confruntă judeţul?
M.S.: Cele mai mari probleme sunt drumurile judeţene. Acuma eu zic asta pentru că asta ţine direct de CJ. Oamenii se plâng că nu au bani, că nu au locuri de muncă sau că o duc greu. Mai au şi probleme care nu ţin neapărat de CJ, ci mai mult de consiliile locale.
Rep.: Şi, după ascensiunea pe care ai avut-o, încotro te îndrepţi dinspre Consiliul Judeţean?
M.S.: Tot acolo! (Zâmbeşte). Mi-am depus candidatura.
Rep.: Pentru?
M.S.: Preşedinţia Consiliului Judeţean.
Rep.: Oficial? Unde ai depus-o?
M.S.: Păi, prima dată, trebuie să o depui în cadrul partidului, pentru a fi desemnat de partid la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean. Este o întreagă procedură. Sunt singurul şi primul din PNL Cluj care mi-am depus în scris candidatura în cadrul PNL Cluj pentru a fi desemnat de către partid la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean.
Rep.: Ce înseamnă „singurul”?
M.S.: Pur şi simplu singurul care a depus în scris. Am înţeles că ar mai fi doritori, iar depunerea în scris cred că e un lucru corect, normal şi firesc, deoarece concurenţa în cadrul unui partid creează valori şi alternative. Şi prin asta dorim să arătăm alegătorilor care sunt alături de noi că în PNL nu există dictatură ca în alte partide şi că la noi candidaţii sunt aleşi în urma anumitor criterii şi în urma unui vot, candidaţii nefiind impuşi şi neautopropunându-se ei în calitate de candidaţi. Şi am convingerea că am şanse reale.
Rep.: Vorbeai de proceduri...
M.S.: Da. Iniţial este depunerea candidaturii în scris, apoi votul delegaţiei permanente Cluj, propunerea Biroului Politic Teritorial Cluj, dar ultimul cuvânt îl are Biroul Politic Central care, în urma unor evaluări, a unor caracterizări, va desemna acel candidat.
Rep.: Şi cu ceilalţi colegi de partid din judeţ... ce fel de comunicare aveţi cu ei, cum vă înţelegeţi, în ce relaţii sunteţi cu organizaţiile teritoriale?
M.S.: Cel puţin în zona Turda şi Câmpia Turzii, sunt două organizaţii întinerite cu doi preşedinţi excelenţi şi cu echipe dornice de afirmare care sunt convins că vor face rezultate bune la alegerile locale din 2012.
Rep.: Tineretul şi afirmarea în politică?
M.S.: Da, chiar eu însumi sunt adeptul unui alt tip de politică, mai nou. La Revoluţie eu aveam opt ani... Dacă eu aş fi preşedinte al Consiliului Judeţean aş fi cam greu de găsit prin birou că aş fi mai mult prin toate locurile din judeţ, prin toate cătunele, mai ales că după atâta vreme le cunosc. Trebuie schimbat felul în care se face politică.
Rep.: Până în 2012 mai ai ceva timp...
M.S.: Sunt convins că am şanse reale, pentru pentru că, aşa cum am zis, e nevoie de o nouă politică.


http://www.ziarul21.ro/new/index.php?option=com_content&view=article&id=5139:mihai-szeplekan-preedinte-al-consiliului-judeean-cluj-in-2012&catid=51:politic&Itemid=74