UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

miercuri, 24 martie 2010

Conferinta de presa TNL Cluj - 24 martie 2010

Presedintii celor doua organizatii, Iuga Gavrila si, respectiv, Bildea Ioan au sustinut in cadrul conferintei de presa cateva subiecte de interes local si anume: anularea procedurii de atribuire pentru obiectivul 'Lucrari de reparatii, reabilitare şi modernizare a strazilor, parcarilor, trotuarelor şi altor incinte de pe raza municipiului Cluj-Napoca', lucrarile de asfaltari, gratuitatile pe mijloacele de transport in comun si orarul mijlocelor de transport in comun.
Presedintele TNL Cluj Iuga Gavrila si-a exprimat multumirea si l-a felicitat pe primarul municipiului Cluj-Napoca pentru ca a tinut cont de recomandarile TNL in impartirea lucrarilor de drumuri in loturi. Totodata a aratat presei rezolutia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor nr.1264 din 19.03.2010 prin care se dispune anularea procedurii de atribuire a licitatiei privind 'Lucrari de reparatii, reabilitare şi modernizare a strazilor, parcarilor, trotuarelor şi altor incinte de pe raza municipiului Cluj-Napoca'( decizie anexata). Iuga reaminteste faptul ca TNL a sesizat ilegalitatea caietului de sarcini prin intermediul unei alte conferinte de presa. 'Ne bucuram ca si in urma sesizarilor noastre cu privire la ilegalitatea caietului de sarcini s-a dispus anularea procedurii de atribuire. Ne bucuram si pentru ca domnul Apostu a tinut cont de recomandarea noastra pentru impartirea lucrarilor de drumuri pe loturi si in cadrul anuntului de intentie la obiectivul 'Intretinere strazi modernizate şi nemodernizate' ce urmeaza sa inceapa derularea procedurilor de atribuire in 26.03.2010 ( documentatie anexata ) Daca solutia la Cluj-Napoca pentru a evita realizarea de licitatii cu 'dedicatie' este ca noi Tineretul National Liberal din Cluj sa amendam aceste derapaje, atunci ii transmitem domnului primar ca o sa fim atenti la toate licitatiile derulate de primaria Cluj-Napoca ' a declarat Iuga.
In continuare, Iuga Gavrila a prezentat un alt caz de asfaltare de proasta calitate. El a mentionat ca un obiectiv al TNL este acela de a urmari in deaproape calitatea lucrarilor de asflatare. Acesta a precizat ca 'in municipiul nostru se asfalteaza scump, foarte prost si garantat, in timp, cat o pereche de pantofi, adica 2 ani' a precizat presedintele TNL Cluj. Un exemplu de lucrari de proasta calitate, aratat de catre Iuga este asfaltarea de pe Calea Dorobantilor, in fata Inspectoratului de Stat in Constructii unde, in ziua de 18.08.2009 pe o ploaie torentiala firma ce a asfaltat nu a tinut cont de acest lucru şi a turnat covorul asfaltic. 'La sapte luni, strada este intr-o stare avansata de degradare pe portiunea aceea. 'Am facut in acea zi o filmare a portiunii iar de la inceputul anului am realizat o serie de poze ale aceleasi zone pentru a evidentia faptul ca de cele mai multe ori aceste asfaltari se fac de mantuiala. Acesta este un exemplu in care 40 de miliarde de lei vechi, din fonduri guvernamentale s-au dus pe apa sambetei. In aceeasi portiune de drum a fost spart asfaltul pentu ca cineva a uitat sa plaseze gurile pentru apele pluviale. Pozele si filmarea sunt la dispozitia dumneavoastra' a precizat Iuga. (atasat poze si filmare)
In continuarea conferintei de presa, Bildea Ioan a atras atentia de faptul ca, in timp ce clujenii de rand, platitori de taxe si impozite sunt nevoiti sa achite unul din cele mai mari preturi din tara pentru un bilet de autobuz consilierii locali, angajatii primariei, ai serviciilor din subordinea primariei, salariatii RATUC si membrii consiliului de administratie RATUC, membrii familiilor angajatilor RATUC, precum si personalul mai multor institutii publice printre care cele din subordinea MAI circula gratis cu mijloacele de transport in comun din Cluj Napoca pe baza legitimatiilor de serviciu.
'Astfel din calcule noastre rezulta ca, cel putin 5000 de persoane din sistemul public nu platesc pentru calatoriile cu mijloacele de transport in comun ale RATUC, folosindu-se de calitatea de angajati ai diferitelor institutii si regii clujene pentru a circula gratuit. Toate acestea cu acordul tacit al primariei Cluj Napoca si prin 'ingaduinta' directorului RATUC' a declarat Bildea.
Presedintele TNL Cluj-Napoca a sustinut ca, daca toti acestia ar plati pentru transportul in comun, costul unui abonament pe toate liniile fiind de 106 Ron/luna, cu siguranta scumpirea din februarie a biletelor de autobuz nu ar fi avut loc sau s-ar putea acorda gratuitate pe una sau doua linii si elevilor la fel ca in cazul studentilor bugetari. Intrucat acum ei beneficiaza doar de o reducere de 50% a abonamentului pe una sau doua linii, iar alocatia lor de 42 de ron de abia acopera costul unui abonament redus pe o linie respectiv de 25 RON. In cazul in care folosesc 2 linii de autobuz pentru a ajunge la scoala, alocatia nu le-ar ajunge.
'Solicitam primarului Sorin Apostu sa elimine acest privilegiu acordat angajatilor din primarie si celor din serviciile si regiile subordonate primariei si totodata sa intervina in politica de acordare a gratuitatilor mascate practicata de RATUC Cluj Napoca' spune presedintele TNL Cluj-Napoca.
O alta problema semnalata in cadrul conferintei de presa a fost orarul chioscurilor de bilete din subordinea RATUC.
Cei doi presedinti de organizatii reamintesc ca directorul RATUC, alaturi de Primar au sustinut de mai bine de 3 ani de zile despre 'un sistem de ticketing cu cartela magnetica pe care sunt stocate niste date, o suma de bani si un timp, in functie de cat vrea calatorul' sistem care va rezolva problema achizitionarii de bilete pentru mijloacele de transport in comun. Sistemul trebuia pus in functiune in 2009 conform promisiunilor primariei. In 2010 si in continuare la Cluj este o problema sa cumperi un bilet de autobuz, seara dupa ora 20:00 sau in weekend. 'Mai bine de jumate dintre tonetele RATUC inchid cu 3 ore inainte de terminarea programului de circulatie a mijloacelor de transport in comun. La sfarsitul saptamanii, majoritatea sunt inchise iar restul au un program redus, lucru care pune in dificultate practic pe toti cei care ar doresc sa calatoreasca folosind sistemul public de transport. De mentionat este si faptul ca pretul unui kilometru cu taxiul este la fel ca si in cazul pretului biletului de autobuz unul dintre cele mai mari din tara, deci nu reprezinta o alternativa' spune Bildea Ioan.
Solicitarile si plangerile clujenilor raman in continuare fara reactie din partea primariei, singurul raspuns consta in intensificarea controalelor dupa ora 20:00 si in weekend. Solutia ar fi simpla, parteneriate intre RATUC si magazinele din apropierea statiilor de autobuz, de unde s-ar putea cumpara bilete si dupa ce chioscurile de bilete se inchid, lucru ce ar avantaja atat calatorii cat si regia de tranport in comun.
'O sa ajungem sa ne teleportam inainte ca primaria Cluj sa introduca sistemul de tiketing de tip cartela magnetica' a declarat, in incheierea conferintei de presa, presedintele TNL Cluj-Napoca.