Avem bani europeni, avem credite de la instituţii financiare internaţionale, dar nu putem folosi aceste resurse, pentru că statul român trebuie să asigure şi el jumătate din sumă. Acesta a fost mesajul lansat ieri de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, care a cerut imperios alocaţii bugetare mai mari pentru 2010: măcar 3,5% din PIB, faţă de numai 1,45%, cât are anul acesta.
În privinţa absorbţiei fondurilor europene nerambursabile (4,5 miliarde de euro până în 2013, pentru transporturi) ministrul este sceptic. El a dat cazul ipotetic al unui proiect de 100 milioane de euro, la care UE contribuie cu 85 milioane. "În primul rând, noi trebuie să punem cofinanţarea noastră, de 15 milioane. Apoi, tot noi facem exproprierile, pe care mai dăm 30-40 milioane, relocarea utilităţilor, încă 10-20 milioane şi trebuie să mai avem bani şi pentru TVA - 19 milioane", a spus Berceanu. Până la finele anului, în funcţie de ce va primi pentru 2010, oficialul va anunţa dacă cifra de 836 km de autostradă construiţi până în 2012 mai rămâne valabilă. "Voi fi nevoit să ies şi să spun ce vom face cu sumele disponibile şi care dintre proiectele începute le vom opri", a mai declarat ministrul.
În privinţa absorbţiei fondurilor europene nerambursabile (4,5 miliarde de euro până în 2013, pentru transporturi) ministrul este sceptic. El a dat cazul ipotetic al unui proiect de 100 milioane de euro, la care UE contribuie cu 85 milioane. "În primul rând, noi trebuie să punem cofinanţarea noastră, de 15 milioane. Apoi, tot noi facem exproprierile, pe care mai dăm 30-40 milioane, relocarea utilităţilor, încă 10-20 milioane şi trebuie să mai avem bani şi pentru TVA - 19 milioane", a spus Berceanu. Până la finele anului, în funcţie de ce va primi pentru 2010, oficialul va anunţa dacă cifra de 836 km de autostradă construiţi până în 2012 mai rămâne valabilă. "Voi fi nevoit să ies şi să spun ce vom face cu sumele disponibile şi care dintre proiectele începute le vom opri", a mai declarat ministrul.