Radu Berceanu, Ministrul Transporturilor a afirmat vineri la ultima oprire din vizita sa, alaturi de premierul Emil Boc, la Autostrada Transilvania, ca turnarea asfaltului este asemenea unei „palarii”. Intrebat despre cati kilometri de asfalt s-au turnat pana in prezent pe tronsonul 2B, Campia-Turzii – Gilau, Berceanu a declarat ca turnarea asfaltului este cea mai neimportanta parte din constructia unei autostrazi.
„Este ca atunci cand te imbraci si ultima data iti pui palaria pe cap. In acest caz, asfaltul este palaria”, a explicat Radu Berceanu. La randul sau, primul-ministru Emil Boc s-a declarat multumit si increzator in evolutia lucrarilor de la semnarea protocolului cu Bechtel.
„Deocamdata eu spun ca suntem in grafic, ne costa spatiul mioritic, alternanta deal-vale, si din punctul de vedere al constructorului. Oricum sper ca lucrurile vor merge bine, noi suntem cu punga si sper ca cele doua interese se vor intalni, daca nu...”, a precizat Boc, mimand semnul taierii cu foarfeca. La randul sau, ministrul Transporturilor a afirmat ca se vede o diferenta in ritmul lucrarilor, mai ales ca in ultimele doua luni stadiul lucrarilor au avansat foarte mult.
Intre timp potrivit liderului de sindicat al lucratorilor de la Autostrada Transilvania, Mihai Lup, conducerea companiei nu a transmis nicio informatie privind inceperea lucrului de luni, iar unii dintre angajatii companiei au primit informatii prin care erau instiintati ca somajul tehnic a fost prelungit pana la sfarsitul acestei luni. „Noi la sindicat nu am primit nimic oficial din partea companiei, dar un coleg m-a sunat in aceasta dimineata si mi-a spus ca a fost sunat de cei de le resurse umane si i-au comunicat ca va mai ramane in somaj tehnic pana la 30 martie. Am sunat mai multi dintre cei care se afla in somaj tehnic si toti mi-au confirmat”, a declarat Mihai Lup, liderul sindicalistilor de la Bechtel. Acesta a precizat ca, din cate se pare, motivele pentru care se prelungeste somajul sunt intarzierile financiare catre Bechtel din partea statului roman, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Reamintim ca la inceputul lunii decembrie a anului trecut o parte dintre angajatii Bechtel au fost trimisi in somaj tehnic, beneficiind de 75% din salariu. O luna mai tarziu, aproape toti angajatii de la Cluj ai companiei, peste 2.000, au fost trimisi in somaj. Potrivit lui Mihai Lup, la ora actuala muncesc cu norma intreaga in jur de 200 de angajati.Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel, a declarat ca nu stie la momentul de fata nimic despre o eventuala prelungire a somajului tehnic pentru angajati.
Si noi oare pa cine sa credem ? Pe un lider de sindicat sau pe un premier care este in campanie?
UNGUR LIVIU ALIN
"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"