UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

duminică, 17 februarie 2008

ADRIAN OIANU dezvaluie tendintele modei in 2008

Dupa prezentarea colectiilor "The Beat" si "Limited Edition" in clubul Obsession, Adrian Oianu, designerul care imbraca vedete precum Elena Basescu sau Ramona Porumb, a dezvaluit tendintele modei in 2008.
Intrebat cum defineste creatiile din aceasta prezentare?
Adrian Oianu: Colectia lu' Oianu. Simpla si la fel de sincera, mult mai personala, pentru ca deja am prins foarte mult curaj in strategia mea de promovare si atunci nu mai urmaresc nimic. Fac exact ceea ce simt si asta ma scoate din plutonul de alergatori in design. Ma simt intr-o zona care-i a mea, unica, pe care eu mi-o cresc, e propria mea casa, pe care mi-o decorez cum vreau eu, imi pun in fata ce flori vreau eu si ma reprezinta pe mine, total independent de ce se intimpla in jur. Ce ati vazut in seara asta au fost volume noi, un joc si o propunere de noi viziuni asupra rochiei: materiale neconventionale, taieturi neconventionale. Ati vazut un pic tendinte din anii '20 care au fost foarte slefuite si integrate in moda contemporana, ati vazut rochii taiate batic, dar care subliniau silueta si fetele aratau sexy si frumoase si se vedea feminitate, ideea de feminitate continua. O femeie trebuie sa fie foarte frumoasa, atractiva, dar in nici un caz agresiv-vulgara, ci subtila, pentru ca e puternica si confidenta. In momentul cind esti asa, nu mai treci prin situatia de a fi agresiva, de a dori sa arati ceva valoros din corpul tau. Poti sa fii doar tu.
De ce considerati important sa va prezentati de fiecare data colectia si la Cluj?
Pentru ca am nevoie sa simt ca tara asta creste o data cu mine. Mi se pare important pentru ca aici am gasit intotdeauna un public extraordinar de prietenos, de cald, chiar daca neinitiat neaparat in zona in care lucrez eu, insa deschis si interesat, curios sa vada si sa inteleaga, si asta ma atrage foarte mult. Aici am aplauze. In Bucuresti nimeni nu mai aplauda, nu pentru ca nu le-ar veni, ci pentru ca sint tot felul de snobi carora li se pare atit de cool sa nu faca nimic... Am inca nevoie sa gasesc oameni cu un spirit deschis, cu o inocenta tipica unor oameni curiosi si care inca n-au vazut chiar totul pe pamint si nu sint total plictisiti de lume si de viata si care au mai mult o atitudine ca de fapt habar n-au. E un alt suflet in Ardeal. Clujul intotdeauna m-a surprins prin onestitatea si modul direct in care oamenii vorbesc. Asta ma atrage, nu stiu, bunicii mei sint din Ardeal, poate si de asta.
Cum credeti ca va ramine anul 2008 in istoria modei?
E un an in care se intoarce femeia, se intoarce feminitatea. Deja ma uit ca sint designeri mari care pina anul trecut faceau o colectie completa si acum fac mai mult rochii, la fel ca mine (zimbeste). Nu pot sa nu vad ca datorita libertatii pe care am avut-o in Romania am putut sa ma duc inaintea lor, sa fiu un pic vizionar si acum sa ii vad pe toti din industrie urmarind tendintele de rupere a proportiilor, de schimbare a formelor, a volumelor, degajarea femeii din corset, din decolteu sau mulat pe fund, din tot circul asta. Ma bucur sa vad asta. Cred ca anul 2008 va fi si mai mult asa si, incet-incet, vom incepe sa vedem femei pline de feminitate, delicate, gratioase, ca modelele mele, si in curind barbatii vor fi din nou fermecati.
Clujul, primul dupa Bucuresti in target
Prezentarea de moda de miercuri seara din Obsession a fost urmata de un show-room, unde au fost vindute "patru-cincii rochii" la preturi intre 250 si 500 de euro, dupa cum a precizat Catrinel Chiriac, PR agent Adrian Oianu. "Sintem foarte multumiti. Nu aceasta vinzare era scopul principal, noi sintem intr-o campanie de promovare a brand-ului, iar patru-cinci rochii intr-un oras in afara Capitalei este chiar mult pentru zona de nisa careia ne adresam", a precizat aceasta. Publicul acestui brand este unul "sofisticat, care gusta lucruri de foarte buna calitate". "Nu avem magazine la strada pentru ca nu avem produse pentru publicul larg, totul este discret, lumea suna si apoi vine sa cumpere. Avem planuri sa deschidem magazine, insa peste citiva ani, iar atunci, cu siguranta, Clujul va fi primul dupa Bucuresti unde vom inaugura", a dezvaluit aceasta.