UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

joi, 29 aprilie 2010

Profesorii clujeni au trimis amendamente la Legea Educatiei



Senatorul clujean, Marius Nicoara a declarat ca profesorii si parintii clujeni au trimis o serie de amendamente la proiectul Legii Educatiei Nationale, propuneri pe care acesta le va sustine in plenul Legislativului. “Am trimis o scrisoare catre cadrele didactice clujene, in care le-am cerut sugestii pentru amendarea Legii Educatiei Nationale, care este in dezbatere in acest moment. Am primit multe amendamente si pozitii, atat din partea cadrelor didactice, cat si din partea parintilor. Am un material serios din care pot extrage multe amendamente pe care le voi sustine”, a adaugat Marius Nicoara.
Senatorul Marius Nicoara este mirat de faptul ca multi profesori se tem sa isi faca public numele in momentul in care propun un amendament. “Din pacate, am constatat ca multe cadre didactice doresc sa fie protejate de anonimat pentru ca se tem de repercursiuni politice in cazul in care ies in fata cu alte idei decat cele care se afla deja in proiect".
Totusi exista cazuri speciale, la polul opus aflandu-se Liceul Teoretic “Avram Iancu”, atat cadrele didactice, cat si parintii copiilor care studiaza acolo au trimis un material stufos si foarte bine construit de amendare a proiectului Legii Educatiei. “Am primit propuneri cu amendamente care urmaresc asigurarea calitatii invatamantului din scoli, altele care se refera la finantarea burselor, la limbile straine ce trebuie sa intre la evaluarea copiilor. De asemenea, parintii si profesorii au reclamat si situatia evaluarilor de la clasele mici, dar si problema numarului de ore”, a mentionat senatorul Marius Nicoara.