UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

sâmbătă, 1 martie 2008

Prima cursã low-cost ce leagã Clujul de Bucureşti a decolat ieri de pe aeroportul din Someşeni

Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca se va închide în martie, timp de patru zile (22-25 martie), pentru realizarea unor lucrãri la pista de aterizare-decolare. “Vor fi înlocuite 80 de dale de piatrã. Sperãm ca în afarã de aceastã perioadã anul acesta sã nu mai fie nevoie sã închidem aeroportul”, a afirmat directorul David Ciceo.
“La fiecare început de an, la aeroport sunt executate astfel de lucrãri. Pe viitor vom încerca sã anunţãm cu cât mai devreme posibil, astfel încât sã nu incomodãm nici pasagerii companiilor low-cost, care îşi fac rezervãri cu câte trei luni înainte”, a declarat Ciceo.
Acesta a mai precizat faptul cã în prezent se lucreazã la studiile de fezabilitate privind realizarea noii piste de aterizare-decolare de 3.500 m. “Peste aproximativ cinci luni vor începe lucrãrile la noua pistã”, a apreciat Ciceo.
în ceea ce priveşte stadiul terminalelor de pasageri, sosiri şi plecãri, primul se va finaliza pânã în toamnã, iar cel de-al doilea, pânã la finele acestui an. Potrivit informaţiilor oficiale, aeroportul din Cluj a fost tranzitat în luna ianuarie a acestui an de aproape 40.000 de pasageri, în comparaţie cu aceeaşi perioadã din 2007, când numãrul de pasageri a fost sub 20.000.
Dacã în 2006 aproximativ 250.000 de pasageri au tranzitat aerportul clujean, iar în 2007 numãrul lor a fost de 420.000, în 2008 se aşteaptã la un aflux aproape dublu, de 800.000 de pasageri.
Prima cursã low-cost spre capitalã
Prima cursã internã low-cost Cluj-Napoca – Bucureşti operatã de Wizz Air a fost inauguratã ieri, dupã ce cu douã zile înainte cursa Cluj-Napoca – Dortmund a decolat pentru prima datã de pe aeroportul clujean.
“Ne-am planificat multe lucruri pentru acest an. Sã transportãm peste 2.000 de pasageri numai din România şi sã câştigãm cote cât mai mari pe piaţã, în defavoarea celorlalte companii low-cost”, a spus reprezentantul Wizz Air. Compania intenţioneazã sã mai lanseze şi alte curse din Cluj, cãtre Milano şi Valencia, precum şi sã mãreascã frecvenţa zborurilor spre Barcelona, Londra şi Budapesta.
Pentru cã şi Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca se dezvoltã, Wizz Air vrea sã-şi mărească, în paralel, flotila. “în prezent, pe aeroportul din Cluj avem o singurã navã, dar pânã în 2010 vrem ca aici sã avem 20 de aeronave”, a precizat Natasa Kazmer, director de comunicare al Wizz Air.
Flota actualã: 15 avioane
Flota Wizz Air este formatã din 15 avioane Airbus A320, cu o vârstã medie ce nu depãşeşte trei ani. Aparatele sunt echipate cu motoare International Aero Engine’s V-2500 şi dotate cu 180 de scaune din piele.
Lucrãrile de întreţinere a aeronavelor sunt asigurate de Lufthansa Technik. Wizz Air susţine cã flota companiei se va mãri cu noi aparate, pentru a ajunge la 25-30 de aparate de zbor în urmãtorii trei-cinci ani.