UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

luni, 10 martie 2008

Presedintele CJC Marius Nicoara precizeaza


Referitor la "avertismentul public" pe care domnul deputat Daniel Buda mi l-a adresat in dubla mea calitate de lider politic si presedinte al Consiliului Judetean Cluj, apreciez ca se impun cateva precizari:

1.Faptul ca majoritatea primarilor pe care PD i-a inregimentat in 2006a, facandu-le promisiuni doar de liderii PD crezute, considera potrivit sa vina astazi alaturi de mine nu se datoreaza in nici un caz unui santaj politic care sa-mi fie imputabil. Primarii care aleg azi PNL ca partid pentru care sa intre in lupta electorala, si pe Marius Nicoara ca presedinte de Consiliu Judetean, o fac pentru ca au constatat ca am fost singurul lider politic ce le-a fost alaturi in ultimii patru ani, si asta nu doar in perioadele de campanie electorala. Eu mi-am respectat promisiunile facute si, impreuna cu parlamentarii PNL de Cluj, am fost prezent in teritoriu saptamanal, am luat contact cu oamenii si problemele lor si m-am straduit din rasputeri sa le rezolv, indiferent de culoarea politica a sefilor administratiilor locale. Fondurile pentru modernizarea drumurilor, a scolilor, alimentarea cu apa, repararea bisericilor, pentru construirea de sali de sport sau pentru cofinantarea programelor comunitare au fost facute transparent, prin decizia plenului Consiliului Judetean Cluj. Cred ca este imoral sa mi se impute indolenta si lipsa de preocupare din partea liderilor PD-L, fie ei parlamentari sau consilieri judeteni, fata de problemele comunitatilor care i-au ajutat sa acceada in functiile pe care inca le ocupa, atitudine sanctionata azi de alesii lor locali. Grija fata de cetateni si chiar si fata de primari nu cunoaste pauze si nu este valabila doar in perioadele de campanie electorala.

2.Cat priveste Spitalul Regional de Urgenta, domnul deputat se face ca nu stie sau, si mai grav, colegii de partid ai domniei sale, consilieri judeteni, nu l-au informat cu privire la faptul ca problemele legate de locatia acestui obiectiv de investitii sunt deja rezolvate. Nu doar ca a fost identificat terenul, dar intrega documentatie cadastrala, inclusiv cea care priveste dezmembrarea parcelelor, si studiile tehnice sunt finalizate si pregatite a fi transmise Ministerului Sanatatii, institutie care a reconfirmat faptul ca unul din cele opt spitale regionale din urgenta va fi construit in judetul Cluj.

3.Referitor la acuzele de lipsa de transparenta in gestionarea banului public, le repet domnilor consilieri judeteni membri ai PD-L motivele pentru care nu am facut publice sumele defalcate pe obiective de investitii: experienta a dovedit faptul ca atunci cand sumele erau cunoscute, firmele care se prezentau la licitatii ofereau preturi apropiate de disponibilul din buget. in situatiile in care aceste sume nu au fost facute publice, am reusit sa facem economii substantiale, ofertele fiind mult reduse. in ceea ce priveste alocarea unor sume pentru achizitionarea de masini, le recomand acelorasi consilieri sa reciteasca lista de achizitii. Astfel, vor observa ca este vorba de un microbuz scolar pentru elevii cu handicap neuro-motor din Cluj-Napoca, de ATV-uri pentru Serviciul Judetean de Salvamont, de autoutilitarele pentru pompieri, de ambulantele SMURD, de un microbuz nou pentru uzul Consiliului Judetean Cluj, cel vechi fiind des criticat chiar de catre domnii consilieri.


Ca urmare, consider lipsite de temei acuzele aduse de fostii mei colegi de alianta politica si ii rog sa nu mai recurga la practica dezinformarii prin deformarea sau eludarea adevarului, deoarece este dovedit faptul ca aceasta practica nu mai are succesul din anii 90. in ce ma priveste, impreuna cu colegii mei parlamentari de Cluj ai PNL, voi continua sa fiu alaturi de toate comunitatile din judetul si in mandatul 2008-2012.

Presedinte Marius Nicoara