UNGUR LIVIU ALIN

"NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

vineri, 21 martie 2008

PNG, finanţat de membrul lui Becali

Bodyguardul Zmărăndescu, mâna sa dreaptă, angajaţii de la Steaua şi nepoţii au donat câte 20.000 de euro pentru partid. Becali recunoaşte că el le-a dat banii
Potrivit listei publicate în Monitorul Oficial, PNG-CD a avut la dispoziţie peste 1.000.000 de euro donaţi de simpatizanţi pentru campania electorală. O simplă analiză a numelor apărute arată că mai toţi sunt apropiaţi de-ai şefului formaţiunii. Bodyguardul Cătălin-Otto Zmărăndescu, preşedintele Clubului Steaua, Valeriu Argăseală, şi vicepreşedintele aceluiaşi club, Iulian Ghiorghişor, sunt mari cotizanţi. Prietenii lui Becali au contribuit, la unison, anul trecut, pentru bunăstarea electorală a PNG-CD, cu suma de 78.000 lei, aproximativ 20.000 de euro (suma maximă admisă de lege).
Întrebat de unde au provenit banii, printre înjurături, patronul de la Steaua recunoaşte fără jenă că din buzunarul său. Nu numai angajaţii au fost mari donatori, ci şi unii membri ai familiei au sprijinit activitatea politică a omului de afaceri. Tot 78.000 de lei au depus în contul partidului, conform datelor publicate în Monitorul Oficial, Lucian-Mihai Becali, Virgil Becali şi Sotir-Cristian Becali. Pe lista donatorilor, cu aceeaşi sumă, se află şi Leonard Strizu, fost director sportiv la Steaua, condamnat la trei ani de închisoare cu suspendare pentru infracţiunile de trafic de influenţă şi uz de fals, în dosarul „Combustibili pentru armată”.
Este vorba de o şmecherie folosită de George Becali pentru a-şi finanţa partidul, pe care a recunoscut-o într-un acces de nervi. Întrebat de unde au unii apropiaţi de-ai lui aproape 20.000 de euro pentru a-i dona la PNG-CD, printre înjurături, patronul de la Steaua spune că, de fapt, el le-a dat banii pentru a-i depune. Cu alte cuvinte, el singur şi-a finanţat partidul prin intermediul lor.
Becali: „Da, i-am dat eu bani ca să dea. Care e problema?“
- Domnule Becali, avem lista cu donaţiile pe care le-au făcut oamenii de la club la dumneavoastră la partid şi sunt nişte sume cam mari pentru nişte oameni care nu au bani, cum ar fi domnul Ghiorghişor (fost contabil, fost director economic şi, în prezent, vicepreşedinte la FC Steaua – n.r.), spre exemplu…
- Şi care e problema voastră?
- Ne întrebam dacă i-a dat Ghiorghişor, că nu ştim de unde are Ghiorghişor atâţia bani...
- Păi ia vedeţi, Ghiorghişor ce salariu are... Ghiorghişor are cinzeci de milioane pe lună, măi băiatule... Ghiorghişor are şi procente la vânzarea de publicitate... Ghiorghişor e om care câştigă pe an aproape un miliard.
- Şi Zmărăndescu câştigă mult?
- Şi care e problema voastră, bă? Da, i-am dat eu banii ca să dea. Care e problema?
- Doar am întrebat...
- Bă, dar nu-ntrebaţi voi în p..a mea PSD-ul de unde ia? Ăştia-s banii mei măcar. Dar ăia de unde ia ca să dea la partid? În p..a mea mă f.....ţi voi la cap pe mine de unde dă. Din p..a mea dă.
- Am înţeles...
- Mă doare în p..ă pe mine. Bă, voi nu lăsaţi omul să trăiască.
- Domnul Becali, doar am întrebat.
- Păi întrebaţi-l pe el, de ce mă întrebaţi pe mine? Dacă el este simpatizant al partidului şi a donat la partid, care e problema?
- Păi nu e nici o problemă, că are voie, doar că mie mi s-a părut că Ghiorghişor n-are bani, sau că Zmărăndescu...
- Dacă Zmărăndescu n-are bani, întreabă-l: „Bă, dacă n-ai bani de ce dai?”. Poate s-a împrumutat, ştiu eu. Şi auzi bă... Bine, hai ciao!
Info plus:
PNG-CD, amendat pentru nereguli în contabilitate
De curând, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a amendat PNG-CD cu 10.000 de lei pentru „nerespectarea normelor” privind finanţarea partidelor politice. De asemenea, AEP a confiscat 78.000 de lei din contul partidului, deoarece era o donaţie în plus faţă de cât permite legea.