Sunt vizate tronsoanele 2B şi 3C, pe 118 km, care vor fi gata în 2009. Alte două tronsoane vor fi deschise anul acesta.
Debucean a anunţat că MT va susţine execuţia proiectului alocând 520 de milioane de euro. “Iniţial, Bechtel a solicitat 480 de milioane de euro, dar noi vom aloca un buget de circa 520 de milioane de euro pentru acest an”, a declarat Debucean pentru Rompres.
Suma este de trei ori mai mare decât totalul alocărilor din 2007, de 185 de milioane de euro, fapt explicat prin avansarea lucrărilor la cele două sectoare aflate în execuţie.
“Lucrările de construcţie se derulează simultan pe două secţiuni, Secţiunea 2B Câmpia Turzii - Cluj Vest şi Secţiunea 3C Suplacu de Barcău – Borş. Vom continua lucrările de terasamente, structuri şi îmbrăcăminţi rutiere pe Secţiunea 2B şi lucrările de terasamente şi structuri pe Secţiunea 3C”, ne-a comunicat reprezentantul Bechtel, Bogdan Sgârcitu.
Prioritate: Turda - Gilău
Acesta a arătat că lucrările vizate în 2008 cuprind acţiuni de curăţare şi defrişare, îndepărtarea pământului vegetal şi depozitare, excavare în masă, pregătirea platformei structurale, instalarea măsurilor de protecţie a mediului, instalarea piloţilor, spargerea capetelor de piloţi, lucrări de fundaţie, ziduri de culee, instalarea podeţelor dalate.
în ce priveşte asfaltarea, prioritară este subsecţiunea Turda-Gilău, unde lucrările au început toamna trecută, a subliniat directorul Bechtel. “Unele secţiuni ale autostrăzii vor fi deschise traficului la sfârşitul lunii februarie 2010. Construcţia secţiunilor nr. 2B şi 3C (118 km) va fi în mare parte finalizată la sfârşitul anului 2009”, a conchis Sgârcitu. în 2007 compania a primit 185 de milioane de euro.
Banii alocaţi pentru proiect în 2008 vor fi folosiţi şi pentru deschiderea unor noi tronsoane, a mai arătat Debucean. El a menţionat că în martie este programată începerea lucrărilor pe secţiunea Mihăileşti – Suplacu de Barcău (3B), iar în septembrie, pe traseul Cluj – Mihăileşti (3A).
Sectorul 3B are 76 km, va costa 489 de milioane de euro şi va fi gata în decembrie 2011, spune Debucean. Potrivit acestuia, şi sectorul 3A ar putea fi deschis în septembrie 2008. Cu o lungime de 24 km, porţiunea de autostradă ar costa 149 de milioane de euro şi ar trebui finalizată tot în decembrie 2011. Bechtel a anunţat la începutul anului că a demarat lucrările şi pe teritoriul judeţului Sălaj.
Directorul Departamentului de Relaţii cu Comunităţile, Anamaria Sava, a declarat la începutul săptămânii că echipe de muncitori au fost mobilizate în localitatea Porţ, comuna Matca (din judeţul Sălaj), în vederea organizării forării şi execuţiei zidului de sprijin al autostrăzii.
Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructură din România la ora actuală, având o lungime de 415 km. Execuţia trebuie finalizată în 2013, bugetul proiectului fiind estimat la 5 milioane de euro, după mai multe majorări de preţuri pentru materiale şi modificări de soluţii tehnice.